![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kjol utan dragkedja
Jag känner mig lite osäker på att sy i dragkedjor och undviker gärna det. Hur gör ni kjolar utan dragkedjor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
antingen får man väl göra en omlottkjol som knyts med band eller knäpps med knappar, eller en vidare kjol med resår i midjan. Det är de enda sätt jag kan tänka mig där man inte har dragkedja. Eller sy i ett väldigt stretchigt tyg som går att dra över höften.
Här är en kjol som är sydd på ett annorlunda sätt. Den är som ett rakt rör med ett skärp i hällor som dras åt i midjan. Hoppas något av mina förslag ger några idéer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Jag gör nästan alla mina kjolar utan dragkedja! Den enda skillnaden mellan en kjol utan dragkedja och en med, för mig, är att jag drar kjolarna över huvudet istället för på det vanliga sättet. Det brukar funka fint.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:26.