![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vart vända sig med bortskänkes-varor?
Hej!
Företaget jag jobbar på har rensat runt i lokaler och förråd och kvar har blivit fyra bord/skrivbord samt en kopiator (fungerande). Jag har lagt ut annons på bortskankes.se och på eniros köp- och sälj, men undrar nu om någon känner till någon förening eller dylikt som är i behov av ovan nämnda attiraljer? Vore roligt om dom kan komma till nytta någonstans, dom är ju ändå "hela och rena". Sakerna finns i Göteborg, på Lindholmen närmare bestämt. / Jennie |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kanske kan ge dem till Röda Korset ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Synd att du är så långt borta. Hade varit intresserad av kopiatorn o 1 bord.
Här på soptippen kan man lämna in hela saker som erikshjälpen tar o säljer. Tror att det finns Statsmissonen i göteborg som tar emot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, både Stadsmissionen och Erikshjälpen tar emot. Båda hämtar också.
Stadsmissionen har en second hand vid Vårväderstorget och det är ju ganska nära dig! Var där och lämnade saker i förra veckan. Här telefonnumren : Erikshjälpen 031 274040 Stadsmissionen 031 7553782 (huvudbutiken Kviberg) Synd att nyligen köpt nytt skrivbord på IKEA.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker Östhjälpen i Jonsered. Då jag själv vet att pengarna går direkt till barnhem i östeuropa så skänker jag mina gamla grejjer dit. Det finns inga mellanhänder och ingen vinst, och allt arbete bedrivs ideellt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.