![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tangentbordet
Jag har ett problem... ska skriva på en Engelsk sida och kan inte skriva Å,Ä och Ö.
Hur gör jag .. Kanske någon som vet.. Snälla svara snart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Använd A och O, dom begriper ändå inte vad å ä ö är
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Behöver Du verkligen använda Å Ä Ö Om Du skriver på en Engelsk sida?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för att Ni svarade så snabbt.
Jag ska skriva i en pratbubbla på ett fotografi och sen skriva ut och sätta upp fotot på min tygtavla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du ett tangentbord som inte skriver ut Å Ä Ö?
Kan jag hjälpa dig isf att skriva din text i pratbubblan? Annars kan man ju alltid skriva med A och O och sätta dit prickar efteråt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag brukar använda ^ för Å och ¨ för ä och ö. Båda sitter bredvid å på ditt tangentbord.
Man skriver teckned först och a/o sen så hamnar det över bokstaven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
prickar till ä och ö brukar man kunna göra med "¨"-knappen på tangentbordet, alltså den med ¨, ^, ~ på. Om man först trycker på knappen med prickarna och sedan den bokstav man vill ha, ska det nog bli rätt. Det är samma sätt som när man skriver ü med svenskt tangentbord.
När jag använde unix/linux-operativsystem förr lärde jag mig några kortkommandon för å, ä och ö, (kunde inte skriva de bokstäverna på den datorn), men jag kommer inte ihåg kortkommandona och vet inte heller om de fungerar i windows... Hoppas du kan skriva ä och ö nu i alla fall. Å kan jag tyvärr inte hjälpa dig med... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Beskrivning om hur man skriver specialtecken:
http://www.winbas.com/Help/WinBasSpecialtecken.htm Full teckentabell: http://www.lookuptables.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Om du håller nere alt-tangenten samtidigt som du slår en sifferkombination på det numeriska tangentbordet (till höger på tangentbordet, det funkar inte med siffrorna som är ovanför bokstäverna) kan du skriva bokstäver och tecken som inte finns på tangentbordet.
å = alt + 0229 ä = alt + 0228 ö = alt + 0246 Å = alt + 0197 Ä = alt + 0196 Ö = alt + 0214 Här finns en lista med en massa tecken att använda på detta sätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej och hjärtligt tack för att så många svara, men inget funkade tyvärr...
Men jag löste det själv. Jag tog hela bilden med en tom pratbubbla och la in i min bildredigerare, och la in texten efteråt. Att jag inte tänkte på det med en ggn. Ibland är det det enklaste sättet det bästa. Men fick verkligen tänka till ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:18.