![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Pompadour
Hej! Jag har sett att det finns jättesöta små väskor som kallas för Pompadour. Nu undrar jag var jag kan få tag i ett mönster. Att köpa eller ladda ner.
Inger ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pompadur - mönster
Kolla in länksidan här. Där finns Connecting Threads och dom har flera olika mönster gratis.
Se under free patterns. Hälsningar Irre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Re: Pompadour
Citat:
Lise Bergene (en norska) har en bok med sådana. Jag tror den heter "Små Lappegaver" Det finns även med en i tidningen Quiltemagasinet nr 5/03 sid.36. En pompadur är bara en enkel påsväska med rund botten och en kanal för snöre/snodd åtminstånde i Lise Bergenes fall. Den blir ju stadigare om man tar ett kviltat tyg än ett enkelt utan vadd. Jag har använt bomullsvadd nar jag gjort den här typen av saker. Anne-Marlen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack!!
![]() ![]() Det var precis vad jag sökte. Nu ska här sys väskor!! Inger |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hej
www.quilteposten.com har ett grattismönster med något påsaktig väska. lycka till,man kanske kan få se en bild på väskan i albumet eva |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Här är en länk till något liknande.
http://www.bhg.com/bhg/printableStor...tref=cat840006 Hm..jisses vilken lång länk, hoppas det funkar. Anne-Marlen |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.