![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på sy en balklänning som min dotter har designat. När jag köpte jag tyget köpte jag också ett slags band med två ränder med genomskinlig sillikon (typ) på som man ska sy på insidan av urringningen (det är ett djupt V) och som ska hjälpa hålla klänningen på plats. Jag undrar bara om det är någon som har sytt med sådant band eller har erfarenhet av hur det fungerar.
Rae Senast redigerad av Rae den 2007-03-22 klockan 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
var köpte du bandet?
Hon kan väl förklara som du köpte bandet ifrån. Har själv alldrig ens sett sådant band, men kan gissa att den kommer du att sy närmast hud, annars kan den väl inte ha den funktionen att hålla klänningen på plats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sådana band har jag letat efter, var fick du tag på dem.
Sätt dem på insidan av fodret, i överkanten av toppen. Gör att klänninen inte glider ner så lätt. Har du ett riktigt siloconband bör det funka mycket bra./Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en gång haft en axelbandslös bh med sånt band och det funkar faktiskt väldigt bra - det "klibbar" (inte på ett kletigt sätt...) sig fast så man vågar röra sig.
![]() Om det är en djup v-ringning skulle jag föreslå att bandet får följa hela vägen ner så hon kan vända sig utan att vara orolig att nåt ska "falla ur" - man vill ju inte råka ut för en nip-slip när man är på bal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för alla svar! Jag känner mig lungnad att detta ska fungera. Det är ett djup urringningen så jag ska nog använada den hela vägen. Mamma vill att hon ska vara anständig, trots allt!!
![]() Jag köpte bandet i en sybutik i Västra Frölunda som skulle stänga. Så det går inte att köpa band där längre. Hon som hade affären sydde också balklänningar. Du, Bibbi, kanske ska fråga någon som profs syr i din närhet var de köper band. Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Om det är så att man inte får tag i silikonband finns det en tape som man kan använda för att hålla urringningar på plats. Jag har bara hittat den på ett ställe hittills och har inte provat själv (g-kupa inbjuder inte till de ringningarna utan att bh syns).
Hollywood fashion tape heter den och finns iaf på http://www.accessora.se/fashiontape_underklader.htm det är väl engångsartiklar antar jag, men det kan ju vara värt att testa för att slippa pinsamheter på fina festen. ![]() Googla efter Hollywood Fashion Tape så kommer det upp fler alternativ för att jämföra priserna... Senast redigerad av Neferu den 2007-03-26 klockan 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Re:Ändring!!!
Citat:
Senast redigerad av hienohelma den 2007-03-27 klockan 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag ska sy den på insidan...närmast kroppen. Ska rapportera hur det funkar, sen.
![]() Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:09.