![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till små bebisar
Är det någon som vet om det finns någon sida med gratis babymönster. Min sambo har blivit morfar och jag har fått i uppdrag att sy några bra basplagg till den lille.
Finns ingen sida så kanske det finns tips på bra basmönster att köpa. Kommer ihåg att min favorit när mina ungar var små var en slags påssärk med knytsnöre längst ner. Ungefär samma sort som LillPer har. Den lille bebisen i Karl-Alfred. Det är också lite bråttom för det skall levereras i nästa vecka. Har kollat med min lokala sybehörsaffär, men hon hade inget alls. Alla tips tas tacksamt emot. ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle vilja tipsa om biblioteket. På vårt lilla bibliotek finns riktigt många bra böcker om barn och bäbiskläder. Snabbt och billigt sätt att hitta babymönster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
I Ottobre tidningen brukar det finnas bra mönster
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns inte i de nr jag har och här där jag bor så säljer dom bara Burda. Trots att jag böner och ber att dom skall ta hem. Svaret jag får är att det är HK i Sthlm som bestämmer vilket sortiment som skall finnas.
ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Beställ direkt från deras hemsida, vet ja. De säljer gamla nummer så länge de finns kvar. Du kan bläddra i tidningarna också så du vet vad du köper.
www.ottobredesign.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hittade detta gratismönster:
http://www.touchinglittlelives.org/nbsleeper.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
På www.press-stop.se kan du köpa allehanda tidningar, både svenska och utländska. Får dom dessutom hemskickade på ett par dagar mot faktura.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack alla för er hjälp och tips. ¨
- Mariatherese, Url:en jag fick var perfekt. Tack för den. Biblioteket hade jag inte en tanke på.Jag hänger på låset i morgon fm. För som sagt. det skall vara klart till mitten av nästa vecka och att beställa från Ottobre eller press-stop tar för lång tid. Däremot så har jag några magasin som jag prenumererar på från press-stop. -Alvan..Tack för tipset. Jag hittade några nr som såg intressant ut. Skall beställa senare i kväll. ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Mitt tips när du är på biblioteket är att även kolla sytidningar. De brukar inte låna ut det nyaste nummret men äldre nummer brukar man få låna hem. Ingelise numer återigen kallad Allt om handarbete brukar finnas på biblioteket och har emellanåt bra mönster på babykläder.
Vet inte om biblioteket har Ottobre vet iaf att mitt bibliotek inte har den. Lycka till! -Monika- |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag vill tipsa om boken "Sy kläder till babyn" (ISBN 9171302379).
Den innehåller grundformer som man kan göra det mesta av. Väldigt basic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
Lånade också: "Barnkläder, sy och sticka till barn 0-3 år" av Hanne Meedom &Sofie Meedom. Den innehåller 3 mönsterark som i sin tur innehåller åtta olika storlekar. Bra information om hur man med mönstren som grund kan utforma ett otal variationer. Och den sista jag hittade blev: "Sy enkla barnkläder", av Lisen Elmberg och Lena Lidbeck. Mönsterark medföljer. Storlekar från 0-6 år. Det roliga är att den lilla nattsärken fanns med i böckerna. Att jag inte tänkte på biblioteket tidigare ![]() ElisabethS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
"Barnkläder, sy och sticka till barn 0-3 år" av Hanne Meedom &Sofie Meedom tycker jag är väldigt bra, har också lånat den på vårt bibliotek. Har försökt hitta den på antikvariat (för den är slut på förlaget och kommer inte att ges ut i ny upplaga) men utan resultat.
Bibliotek är bra. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:39.