![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Provdocksanpassning
Hmmm konstigt att det inte finns provdockor för oss bjässar. som dessutom har en högre sida..
skam den som ger sig kom klart på hur man gör en bodystand in. Jag köpte en begagnad singer docka, den blev av med alla sina inställnings rattar, dom räckte inte till. sedan tog jag metallband som är ganska hårt och som har massor av hål borrade i mitten. dessa lindades runt min kropp i olika nivåer, märktes ut o formades, sedan sattes de i hop med plast bunt stripes. och fästesi dockans "rattfästen" nu har min lilla docka fått min sneda ryggrad, försjutna höft mm. den ser ut som jag , fast den är lite fastare o utan bilringar på magen. den är dessutom lika lätt som innan första försöket med vidade handdukar klaädda med tubtyg var inte så lyckat det förlora formen efter ett par klädbyten.. nu har jag tom kunnat sy ett fint fodral till min stödkorsett. med hjälp av min stand in. Allt som allt tog det ca 40 min att göra, men min gubbe är ganska händig. vi e ett bra team, jag tänker o planerar han snickrar, bygger o utför... så du som oxå köpt en förliten docka, min gick att vidga ca 15 cm till efer att jag tog bort rattarna, prova , det var lätt att sätta dit rattarna igen, provade ifall jag skulle krympa i regnet Fniss inte troligt!! Docka stålband med borrade hål plast stripes metallavbitare måttband allt som behövdes kostnad docka 600 stälband 176 plats stripes 25 Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
vilken häftg idé! Det måste ju bli väldigt stabilt också med stålbanden. Det hade varit intressant med en bild så vi får se hur det ser ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Själv är bäste dräng
och du är finurlig du
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jaha nu har du förstört halva nöjet för mig, jag vill ju prova på dig när jag syr för då får jag krama dig samtidigt.
Ni är ju ett underbart team och det är så roligt att höra och se era olika mästerverk. Det måste vara så skönt med en provdocka att prova på medan ni färdigställer era konstverk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Skumgummi och muddväv
Själv så syr jag, för hand, på skumgummi till önskad storlek och form. Drar sedan en muddväv ovanpå. Den jämnar till storleken och den kan lägg återanvändas.
Syr du till flera så är det bara att märka skumgummin och lagar den. Göra en ny till Beda och dra på muddväven. Många äro sätten att nå samma mål. Det är bara att välja själv vad som passar dig. Skickar en hälsning från midnattssolen, här skiner den dygnet runt. Önskar att ni alla fick vara med och dela detta med mig. Hälsn. Gumpan |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.