![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej Hopp!
Jag har en liten fråga eftersom jag är nybörjare när det gäller att sy kläder... hur får man till det där "rynkiga" mellan brösten på t.ex. klänningar? som på den här http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=28794 vore glad för svar! =D |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Finns flera sätt. Vanligast är (väl?) att man syr fast en bit resårband på insidan. Tänj ut bandet lite granna när du syr så när du släpper det rynkas tyget.
Tips: Prova på en skruttbit först. T.ex. om du har en gammal t-shirt som ändå ska kastas, prova att rynk-sy den i bysten så du "får in tekniken". Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tackar tackar
tack så mycket för infot!
skulle detta även fungera på en bikini? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Klor + resår = inte så hållbart, tyvärr.
Tror dock att det finns specialresår som kan funka, fråga i någon bra affär. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
oki, tackar så mycket för tipset...
hade dock ändå bara tänkt använda bikinin som solbikini... jag har ett halv gräsligt väldigt neon grönt baddräkts tyg jag hade tänkt göra nåt av ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ska du bara sola i den så borde det väl funka med vanlig resår. Du lär ju märka huruvida rynket släpper....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
får testa =D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kan du få tag å det, så använd siliconresår. Den tål både sol och klor bättre än gummiresår.
Fråga i närmsta välsorterade sybehörsaffär. Resåren ser normalt ut som ett genomskinligt siliconband. Som sånadär "osynliga" axelband som fins till behåar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
oki, får ta mig ut och leta
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Silicon resåren är okej men ännubättre är den så kallade badresåren. Den är smidigare än silikonen (och vanlig resår) Jag köper från www.rodatraden.com men det finns säkert på andra ställen. Så här ser den ut:
http://www.rodatraden.com/system/sea...48111220_Z.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack för alla svar!
men... en fråga till
![]() tror ni att det skulle kunna funka att sy små "veck" också...? om man vill ha lite "rakare rynkor"... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.