![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Hur syr man enklast fast resåren med overlocken utan att tyget försvinner från kanten och man syr rakt ut i bara resåren. Man ska väl inte behöva bli fullständigt gråhårig bara för detta. Måste man ha resårpressarfot för att det ska bli bra????? Ska sy upp gympadräkter till klubben för att de små ska kunna se enhetliga ut vid uppvisningar och så. Men vill inte behöva bli knäpp på kuppen. Hjälp mig snälla Hälsningar Lilli |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har både overlock och vanlig maskin och har sytt mycket underkläder/baddräkter. Jag skulle inte sy fast resåren med overlocken utan med smal sicksack och trestegssicksack på vanlig maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Innstämmer med ovanstående!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren.
Jag har sytt fast de med smal sicksack men min husqvarna är inte snäll. tråden går av mitt i sömmen eller hoppar över några hack och i broschyren syr de på resåren med overlock så jag trodde jag var kass på det. Men det är skönt att höra att även proffs använder vanlig maskin till resåren. Tack tack. Lilli |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det har inte satt göra med om man är kass eller inte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har tagit på mig att sy baddräkter till barn.
Vad ska man ha för resår i benen och armarna? Jag har provat med en "vanlig" resår som man kan köpa på ICA, men den verkar bli för hård, sömmen petar liksom utåt. Hoppas proffsen i dessa forum kan hjälpa mig ![]() Tack!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det finns genomskinlig resår som är lämplig för baddräkter/gymnastikdräkter mm. Den finns i två olika bredder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Silikonresår (den genomskinliga) är bra men den så kallade badresåren är ännu bättre. Ser nästan ut som vanlig resår men är tunnare och mjukare = bekvämare.
Brukar finnas i välsorterade sybutiker annar så kan du köpa på www.rodatraden.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack för era svar. Ska nog shoppa lite på röda tråden
![]() Jag funderade också på var man får tag på fodret som ska va på insidan i grenen på baddräkter. Hoppas nån vet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.