![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Problem med scrolla - backa
Jag har lite problem här på sysidan. Ska se om jag kan förklara på ett bra sätt.
När jag tittar på bilder, eller läser diskussioner som ligger så långt ned att jag får scrolla och sedan backar bakåt igen så hamnar jag högst upp på sidan. Det här är mycket, mycket irriterande framför allt när jag går in och tittar på nya bilder eftersom jag ägnar mer tid åt att scrolla mig nedåt än jag hinner titta på bilder. Det är så illa att jag inte tycker det är värt besväret längre. Jag har inte problem på någon annan sida över huvud taget och det fungerar ju att kolla sysidan från andras datorer. Saken är den att det här problemet kom över en natt för rätt länge sedan nu. Är det Firefox som spökar, är det sysidan som knölar eller är det min dator som bestämt sig för att hata mig? Framför allt. Hur löser jag det här? Att gå över till explorer är inte att tänka på för då gör min sambo uppror. Hoppas någon vet på råd ![]() /Bella |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har firefox och har inga som helst problem med scrollning eller annat.
Scrollar du neråt och sedan tillbaka uppåt, eller menar du att du klickar bakåt, antingen med tangenten eller knapp på firefox-fönstret? Testa att ta bort alla cookies, virusuppdatera, spywarechecka och ev. uppdatera/ominstallera firefox så kanske det rättar sig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om du clickar på bakåt pilen vänsterpil ,längst upp i vänstra hörner till vänster om fältet där www adressen står. Då går du tillbaka ett steg i taget prisis där du var innan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är samma för mig just när jag kollar på bilder. I forumen blir det inte så och jag kör också firefox. Lite irriteranda kan det vara håller jag med om. Trulsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
MadWomanInBlack - Jaa. Jag får nog sätta mig och gå igenom allt ordentligt. har mest pillat på lite inställningar här och lite grejer där för att se om det blir bättre, men icke.
Teknikfreek - Japp, det är där jag klickar. Då hoppar den upp till början av sidan automatiskt. Så ska den inte bete sig. Eller, den gjorde det inte förut i alla fall. Trulsan - Okej, då är jag inte helt ensam i alla fall. Hmm. Hojta till om du får någon räta på det och berätta vad du gjorde. Så jobbar jag vidare på det från min sida datorn. Såhär kan i alla fall jag inte ha det längre. *småle* Tack ska ni ha allihop! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har också retat mig på att det är ett evigt rullande upp och ner, speciellt när jag tittar på nya bilder.
Jag använder firefox i MacOSX. När jag testade Safari istället hamnade jag rätt när jag backade. Så firefox verkar vara boven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag hittat något.
Det är Firefox i kombination med Sysidan som buggar. http://kb.mozillazine.org/Scroll_pos...not_remembered På den här länken finns en lösning på problemet och även en förklaring på vad det är som händer. Nu fungerar det för mig i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kanske är det samma orsak som att jag numer om jag vill backa måste trycka på backa knappen två gånger istället för en gång.
Jag kör med IE 6.0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tack Tossa!
Nu funkar det som det ska! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har också problem med att jag måste knappa 2 gånger för att backa..
Det är bara på sysidan andra sidor funkar som vanligt. Kör också med IE 6.0. Det är rätt irriterande tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Så bra barwin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:43.