![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Håll alla tänkbara tummar...
Imorgon ska jag på min första anställningsintervju på två år... förra gången fick jag första jobbet jag sökte så jag hann inte träna nåt på att bli intervjuad, och den här gången har jag faktiskt inte ens sökt...
Hur många gånger har man inte fått höra "det är ju ingen som kommer ringa och erbjuda dig jobb, du måste söka själv"? Det är inget drömjobb, och jag tar hellre ett annat jag har sökt (väntar på svar än så länge) men jag kommer ju iallafall tjäna lite pengar medans jag letar vidare. Nu är jag lite nervös... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ehum.... Jag har faktiskt varit med om att någon har ringt och erbjudit jobb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lycka till! Ska själv på anställningsintervju på fredag, men eftersom det är så gott som drömjobbet har jag tagit det säkra före det osäkra och förberett mig i flera dagar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lycka till! Själv fick mamma napp på första stället hon sökte, trots att hon var nummer tre i kön. De två före henne hade inte alls varit särskilt entusiastiska.
Och jag söker sommarjobb, den största moderna myten i samhället... *urk* Flera dagar?! Vad gör du då när du förbereder dig, Mirja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det är ett handläggarjobb på engergimyndigheten så jag har kollat upp vad de jobbar med, hur organisationen ser ut, hur Sveriges energipolitiska mål ser ut, pratat med en kompis som har jobbat där och klurat på vad jag ska svara på troliga frågor. Tänker inte lämna nåt åt slumpen.
Har även kollat på hus i Eskilstuns-trakten (där energimyndigheten ligger) och kan konstatera att det kommer att bli billigare per månad om jag köper hus än vad jag nu betalar för min andrahandstvåa i Stockholm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Håller tummarna! Har själv blivit erbjuden jobb, flera gånger faktiskt - trots att jag haft jobb hos annan arbetsgivare.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Wow, man förstår att du verkligen vill ha jobbet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja, den har jag läst så det är därifrån det kommer. Dock inte den svenska översättningen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Lycka till, hoppas du får det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag fick jobbet!
Tisdagen 10e april börjar internutbildning och sen är det några veckor praktik innan man börjar köra skarpt.
![]() Vad det ska bli av mig? Passkontrollant.... *ler* |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Stort grattis!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Va roligt! Grattis!
Jag ska söka ett drömjobb nu i dagarna. Det lär nog vara tufft att få men man måste ju hoppas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Tackar!
Jag tror nog du kan få drömjobbet - du verkar kompetent på det du ger dig på så varför inte? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Åh, grattis! Var kommer du att jobba?!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:07.