![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
randig mudd
någon som vet var man kan hitta randig muddväv?
har letat ganska mycket men hittar inget nånstans. någon som har nåt tips eller är det lättast att sticka egen? /F |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
På längden
eller tvären?
Jag har randig muddväv ljusblå och vit. Ganska mycket som jag kan tänka mej att sälja eller byta mot annat kul. Det är randigt på tvären. Vänliga hälsningar Annette ps har inte mätt upp hur myckt jag har men kan göra det vid intresse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
på...tvären tror jag att det blir.
det brukar ju finnas på tex jackor och sånt som man köper. men jag var nog mest intresserad av olika kombinationer röd/vit/svart/lila. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om
men om det är någon annan som vill ha så finns det och ligger inte i vägen!!!
Kram Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
jo, tack. ^^ min skola skulle tydligen beställa tyger därifrån så det fick bli en lila och svartrandig trikå därifrån.
fast jag undrar fortfarande var det finns grövre randiga muddar med bredare ränder,i stil med såna muddar på kläder man köper.det måste ju finnas nån grossist nånstans tycker man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Grövre muddar kan man sticka själv för hand..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
ja jo fast det blir ju lite bökigt om det ska vara randigt,eller jag tror att det kanske är lite för avancerat för mig iaf
![]() men om det är det enda som finns att tillgå så.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tvär-randigt är ingen konst, lika lätt som att sticka enfärgat :-)
Nackdelen är att om man inte sitter på ett lagar restgarn i lämpligt material så måste man ju köpa ett helt nystan i varje färg man vill använda... vilket kan bli dyrt för ett enda par muddar. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.