![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Fästa tråd
Nu har jag totat ihop en blåbärsmössa i bomullsgarnet Muskat. Det är ju rätt tjockt och glatt så hur 17 fäster man det bäst så det inte glider upp? Räcker det med att trä garnet under maskbågarna och i så fall hur långt eller finns det något bättre sätt???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om det är vid kanterna där du har sytt ihop den brukar jag trå den in och ut under några stygn om det inte är för tjockt garn förstås annars upp och ner under några masker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den är rundstickad så det finns inga kanter att sy i. Det är en tråd i början, två på mitten av mössan för det var en knut på garnet och så är det 2 i toppen och de är väl lättast att fästa, det är de där två på mitten som jag funderar över.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
När jag har stickat i glatt garn (viscose) så har jag sytt i maskbågarna ett par cm och sen vänt och sytt tillbaka i maskbågen strax över eller under.
Gick det att förstå alls?! Det är ju jättesvårt att förklara när man vet precis hur man gjort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo jag förstår precis hur du menar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Prova att dra lite försiktigt i tråden när du har fäst den men inte klippt av. Verkar den glida så gör en vändning till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:09.