![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Applikationer
Hur syr man bäst fast en applikation?
Är nybörjare på att sy barnkläder och skulle tex vilja sy fast en stjärna på en byxa. Limmar jag fast först och syr sen? Provade sy direkt men den blir gärna dragen då. Vilka stygn använder jag lättast? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar använda vlisofix, det är dubbelhäftande. Rita mönstret på papperssidan,klipp ut utanför mönstret, strykfast på applikationstyget och renklipp. Stryk fast på tyget och sy fast.
Du kan använda tät sicksack eller langettsöm (knapphålsstygn) Man kan också använda spraylim, 505. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ahhh!!
Tack så hemskt mycket! Finns det att köpa i alla sybehörsaffärer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag skulle tro det, det finns på "vår" tygaffär i alla fall. Hobbyaffärer också skulle jag tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min favorit är spraylim. Spraya på applikationen, tryck fast på tyget och sy sedan med tät sicksack eller valfri söm. Blir jättebra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag bor vid utkanten av Styx ( de dödas flod ni vet xp ) så min sybehörsgrejor tar slut snabbt. ..åsså jobbigt att skaffa nya, om man inte köper på postorder(= grisen i säcken)
Jag ![]() (jösses, sedan vad min snåltarm håller sig lugn av den här metoden. behöver inte lägga energi & bensin för att hitta vliseofix & blir av med ucketyg, som jag inte klarar qav att slänga, fast det är skitfult....) ![]() Senast redigerad av hansen den 2007-03-03 klockan 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.