![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Kul tygaffär i Stockholm?
Finns det någon/några bra tygaffärer i Stockholm med vackra tyger för kläder? För länge sedan fanns Karmosin på Hornsgatan och sedan på Götgatsbacken som hade många ovanliga tyger och sedan fanns en affär på Nybrogatan med exklusiva och vackra tyger, men var finns det något motsvarande idag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sedan Fashion House och Karmosin försvann finns inte mycket kvar. Det blir nog till att nöja sig med Siden Carlsson, Simbra och Tibbey & Co.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Karmosin har öppnat igen och ligger numera på östgötagatan. Har inte varit där, men jag antar att de har samma utbud som tidigare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad har Karmosina för utbud då? Fest, mode, möbel...? Googlade men och hittade inte så mycket info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Mest festtyger, men jag har även köpt joggingtyg där vill jag minnas så lite andra klädtyger har de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Här är föresten länkar till tidigare diskussioner ang butiker i sthlm:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...s%F6dert%E4lje Fast "Tygbutiken i Vasastan" tror jag har lagt ner *osäker* och Pallinis i Rinkeby finns också fast där har jag aldrig varit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för svar!
Tack för att du tog dig tid att svara! Trist att det finns så få tygaffärer i Sthlm. Tidigare bodde jag under några år i Malmö och där fanns ett hyfsat bra utbud och åkte man över bron till Köpenhamn fanns det en hel massa. Ska dock kolla upp de två som du föreslagit så får vi se...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Mot Karmosin, alltså!
Tack, måste genast imorgon bege mig till Karmosin och se om det är sig likt. Trodde de hade lagt ner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tidigare hade de tyger av alla de slag - nästan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack för en bra länk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tygverket på S:t Paulsgatan 19 brukar vara rolig att botanisera i fast nu är det ett tag sedan jag var där. Dollys tyger på Norrtullsgatan 21 (vid Odenplan) brukar ha fina stuvar, de har metervaror också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Prova annars Sundbybergs Textilcentrum, de har helt sjukt mycket tyg och enormt lager.
(Väldigt fint utbud på 'lajvtyger' dessutom ) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
En alternativ butik för konfektion är Mer Smak Tyger på Valhallavägen 137. Butiken ser ut att ha mest möbeltyger i skylten men det finns massor av exklusiva konfektionstyger-ylle och siden. Hon som driver affären köper in en hel del raffinerade kombinationer. Fråga gärna efter de italienska ormskinsimmitationerna till byxor och vad hon planerat för jerseytyger till en topp! Kul och trång butik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Sedan finns ju den indiska butiken på Drottning-gatan, de har väldigt fina fest-tyger. Mycket broderad chifon i klara färger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.