![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Fodra sidenblus
Jag hade tänkt sy en eller flera sidenblusar i dupioni och som jag förstår tål siden inte svett och dylikt (ska dessutom vara svårt att tvätta?), så jag tänkte att jag nog måste fodra plagget.
Jag har läst här på listan om viskosfoder och att det ska vara bra, men är det lika halt och glansigt som acetatfoder? Jag vet inte om jag gillar den känslan mot huden. Vad händer om man fodrar med bomull? Kommer fodret att "fastna" på en då så att blusen hamnar konstigt om man vrider på sig, lite som den underliga känslan av långkalsonger under jeans? Jag har aldrig haft en fodrad blus. Frida |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle absolut välja Neva Viscose om jag skulle fodra överhuvud taget.Det finns sk svettlappar att köpa som du kan hänga in i ärmhålet.De är i vävd bomull med ett tunt plast skikt innesluten i väven .Det har jag själv använt till känsliga tyger brukar finnas svart och vitt.Neva Viscose är mycket behaglig mot kroppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar. Hänga in? betyder det att de är lösa och att man tar ur dem och tvättar dem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja man hänger dom med ena halvan i ärmen och den andra halvan i livet rakt igenom ärmhålet .
Antingen kan man tråkla några stygn under ärmen i fållen ellen en säkerhetsnål. Man kan göra egna gör två rektanglar runda dom som ovaler runt kanterna sy ihop dom så dom följer ärmhålets rundning under ärmen. och förstås klipp upp en plast påse och lägg emellan. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:54.