![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() hej alla!Är det flera som jag som tänker bäst på natten? Jag får mina
"snille blixtrar" sent på kvällen och då i sin tur så somnar jag sent varje kväll och upp me tuppen varje morron men ändå så känner jag att jag mår bra för jag har något att pyssla med och fylla min vardag med. Fast om de går för länge i den " dåliga livsföringen"(sent isäng o tidigt upp) så blir det tyvärr en period med idee torka eller jag kanske ska kalla de för dvala...hihihihihi Ja eller så är det nog så att jag laddar" Batterierna med ideer" igen. Nån annan som har förslag till vad man ska kalla idetorke perioden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hmmm......
Jag tror inte det finns någon riktig bot för det, tror det är samma för alla kreativa människor. skapandet tar mycket utav en & därför går orken & ideérna i vågor.
samma vad man än skapar. själv är jag helt outtrötttlig när jag är i mina kreativa-"perioder", glömmer både att sova & äta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Här är en till natt uggla, brukar få massor med ideer när jag ligger och inte kan sova. Dom flesta kan jag aldrig förverkliga, saknar kunskap, Vad gör väl det, är iallafall duktig på att försöka. Det är skönt med vaken drömmar man kommer ihåg dom och kanske en dag så kan ideerna bli till färdiga arbeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är ett problem, det där
![]() Jag brukar skriva som bäst på nätterna, det är som om hjärnan halkar in på fel spår och istället för att bli trött så blir världen förståelig, fingrarna dansar över tangentbordet och meningen med livet blir plötsligt klarlagt inför ens ögon. Det är mycket vettigare än droger ![]() Tyvärr är det nu som så att mamma sover i samma rum som datorn, och jag måste ha mina nio timmars sömn för att klara av skolan, så jag får inte mycket tid till att syssla med idésprutan nu för tiden. Man kanske kan kalla den "den stora återhämtningen" om man vill vara lite dramatisk, eller rätt och slätt "sparlåga". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har nog samma problem.
Inte nog med att jag har mycket att tänka på annars men sekunden jag lägger ner huvudet på kudden så kommer jag på tusen saker jag måste göra innan morgondagen.. eller som jag inte alls måste göra men jag VILL göra! När jag väl somnar är klockan oftast runt 5 och när man då ska gå upp vid 6 på morgonen för att ha en 3-timmar lång lektion så förstår ni nog hur aktiv jag är där.. Himla helsike är det! Har till och med gått till doktorn och fått insomningstabletter... nu har dom tagit slut och jag hittar inte receptet.. Därför skrivs detta i arla morgontimma.. 03:13 iaf ![]() Tjohej! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Satt uppe inatt och sydde på en tavla av foto broderi, dröm om min förvåning när maskinen pep till att undertråden är slut, jag hadde sytt ihop ett av lång sidorna med broderiet. Undertråds rullen var full. Så nu sitter jag och sprättar de pyttesmå stygnen. Om det fanns kvar samma tyg så skulle jag ju köpa nytt.ded är en ovanlig restbit och affären är nerlagd. Vilken tavla oj, oj
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej på er all nattugglor, här sitter jag ensam,i Spanjen som de flesta nätterna, gubben min sover..Väntar på våren på ett jäklä berg,den kommer aldrig Jag har haft ont i ryggen en , hel vecka, trodde jag skulle bli tokig, mem har åndå sått lite frö i en lång blomkruka, det skulle bli jätte fina blommor!! om ett År? Tack för den ordboken. Jag läntar hem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det verkar som om kreativa mäniskor har det gemensamt att dom sitter halva nätterna med sina projekt samma med mig.
jag har själv problem med att somna.och det är inte bra man drar lätt på sig fysiska problem och utbrändhet. För att motverka detta försöker jag att alltid bara ha ett projekt igång och göra det färdigt innan hjärnan jobbar på nästa. Jag undviker också brainstormning dom sista timmarna innan läggdaggs utan bara terapeftiskt koncentrerat handarbete, och på så viss får jag ju också färdigt mina projekt. Sin dygnsrytm är något som man har i kroppen jag har inte kommit igång förän klockan 4 på eftermiddagen oavsett om jag jobbat nätter eller ej. Det svåraste är när hjärnan har för många ideer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Anledningen till att alla idéer kommer på kvällen och natten är att man slappnar av då - har jag läst någonstans. Och det kan ju låta ganska logiskt.
Jag får massor av idéer när jag ska sova och t.o.m. många av mina bästa idéer, problemet är bara att komma ihåg dom till dagen efter. Alltså har man block och penna i närheten av sängen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.