![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Sytråd istället för overlocktråd = starkare söm.
Hej!
Det är snart dags för min årliga beställning av 5000yards rullar (nästan 5000m)av sytråd. Jag har slutat att använda vanlig overlocktråd i min overlock. Använder bara sytråd. Får på så satt mycket starkare söm. Har tidigare vid flera tillfällen skrivit om det. http://www.sysidan.se/forum/showthre...=&threadid=556 Vill någon hänga på (har lite svårt att komma upp i fraktfrigräns) Rullarna kostar 25:- (inkl. moms) finns i 30 olika färger. God kvalitét. Tittade i Stoff & Stil katalogen de tar 39:- för 5000m rullar overlocktråd 31:- om man köper 10. Verkar inte heller vara av så god kvalitét, det har flera här på sysidann skrivit om. Tråden finns även på 1000m rullar om någon tycker det är för mycket med 5000. Jag använder tråden i alla mina maskiner, vanliga maskinen , covermaskinen och overlockmaskinen. Hör av er om ni är intresserade. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Bibbi!
Visst kan jag haka på din beställning. Du kan väl maila mig på: sarilundmark@spray.se //Sari |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Varifrån är det du ska beställa?
Jag är eventuellt intresserad. ![]() Senast redigerad av deliana den 2006-08-16 klockan 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej igen !
Jag har företag, så jag beställer från en grossist i Danmark. Frakten är dyr så man måste komma över fraktfrigräns annars lönar det sig inte. De har endast hela rullar och kartonger av det mesta. T.ex 5 dragkedjor av samma färg och längd. Fast 5000yards rullarna är styckvis. Jag gör iordning färgprover under em och mailar till er som är intresserade. mvh Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hänger gärna på! Bibbi jag mailar dig privat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Låter bra Bibbi!
missdeliana@gmail.com är vettigaste emailadressen att nå mig på. har företaget en hemsida förresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Blir det inte mycket frakt här i sverige då? Om man vill vara med och beställa menar jag då. Eller kanske bor på lagom avstånd för att åka och hämta?
Har de bara tråd eller annt kul oxå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Forumvärd
|
Man kan skicka stort brev på max 2 kilo (skrymande) för 55 kronor. Jag tycker inte det blir så farligt om man tar en butn trådrullar faktiskt, blir frotfarande billigare än att beställa från någon av postorderfirmorna här i sverige som oftast har högre frakt än så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag skulle behöva lite tråd jag med så jag kan haka på jag med. Åsa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Sytråd
Har mailat dej Bibbi för jag hakar gärna på
Doris |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Oj vi är många som behöver tråd.
Skall försöka svara på frågor. Företaget är grossist har ingen hemsida med bilder. De marknadsför sig inte särskilt. Jag har en katalog med text utan bilder. Som jag skrev tidigare det är storpack endast. Är det något särskilt får ni säga till. Jag tittade i vad ett 2 kg skrymmande brev skulle kosta, fick det till 77:- Rullarna väger knappt 2 hg styck. Så 9-10 i ett sånt brev. Sen finns ju bussfrakt, kollade lite på det såg att kreditkunder fick lägre pris. Skall kolla om jag kan bli kreditkund. ![]() Ni får gärna hämta håller till i Nävekvarn 2 mil untanför Nyköping. Sampack för er som bor nära varandra är också ett alternativ. Skickar färg prover idag eler imorgon till intresserade. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej.
Är det bomull eller polyester? /Anne-Marlen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Forumvärd
|
Ja det beror ju förstås på _hur_ skrymande det är, tänkte inte så långt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Det är i polyester.
Stora som overlockkoner ungefär. mvh Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Vad är det för sorts? Är det som Mönyckes tråd eller som Gutermans? Jag brukar få problem av den valiga overlocktråden (Mölnyckes) när jag syr cover söm eftersom tråden bara går av. Gillar Gutermans, Janomes och Robinson Antons bättre, men om den påminner om dem så är jag intresserad!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:03.