![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Prickigt 50-tals tyg
Var kan man få tag på tyg som ser 50-tal ut?
typ prickigt eller så... Gärna internetsidor där man kan beställa. mvh/ Ida-Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte beställt från denna sida och har inte heller koll på sortimentet, men de kanske har något.
http://www.reprodepot.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja där fanns det en del roliga tyger.
Tack så hemskt mycket ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Mått
Kikade in på sidan och jag måste säga att det fanns massor av intressanta grejor där men hur stora är tygbitarna?
Mäts de i cm eller tum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Det står såhär högst upp på tygsidan:
"Fabrics are 100% cotton broadcloth and 45" wide unless noted. All fabric prices are per yard. Click on icons to see selections." Alltså är tyget 45 tum brett och priset är per yard. En yard är 90 cm och en tum är 2.54 cm om jag inte minns fel. DÅ är alltså tyget ca 114 cm brett och priset är per 90 cm. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Stort tack!
Jag var inte riktigt säker på deras måttsystem (jag vill inte direkt få hem små tygbitar för quilting) så nu (om allt vill sig) kan jag kanske övertyga mina föräldrar om mitt behov av olika intressant mönstrade tyger till kläder och annat småtjafs. Tack än en gång ![]() Senast redigerad av Glasspiraten den 2006-07-17 klockan 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41.