![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Förklara det här med gothic för mig...
Efter att ha varit runt på sysidans olika sidor och olika medlemmars sidor så ser man ju helt klart att det är många som är intresserade av gothic. Men jag hajjar ingenting...
Kan ni förklara det för mig? Man blir så himla nyfiken när man ser alla kläder som ni knåpar ihop för det är ju inte några lätta modeller direkt ![]() Kan tyckas vara knäppa frågor, men allt är lätt när man kan det och jag vill lära mig mer.... ![]() Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gothic skulle jag vilja säga står för olika saker, musikstil, klädstil kanske rentav livsstil för en del.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Goth tror ju inte att alla som vill kalla sig gothare håller med om det som står i den länken, men det kanske ger dig en inblick? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret!
Det är alltid lika roligt att lära sig nåt nytt... Hej hopp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Varsågod!
Hoppad du blev klokare av det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Goth för mig (jag var det innan jag blev mer åt cyber) kan både vara klädstil, musikstil och livsstil. Gothmusik är en väldigt bred genre och svår att sammanfatta, men jag ser en strävan bort från det vanliga mainstream i det, och jag uppfattar gothmusik som ärligare. Samtidigt går man ofta mycket på bas. Mainstream människor anser antagligen att gothmusik är deprimerande och självmordsuppmuntrande, och det är väl en definitionsfråga. Personligen tycker jag att den är uppfriskande.
Klädstilen är, säkert som du har sett ![]() ![]() Livsstilen är oerhört personlig, och här finns det säkert lika många exempel som det finns gothare. ![]() Goth överhuvudtaget är att leta bortom gränserna för det normala, och där experimentera för fullt. En gothare är inte rädd för att synas i sina annorlunda kläder eller frisyr, och uppskattar säkert i viss mån uppmärksamheten. Men man behöver inte lyssna på goth, klä sig goth och vara goth för att vara gothare. Man väljer själv vilket som är viktigast ![]() Jag vet inte om det här hjälper dig, men det är i alla fall min syn på det hela ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Superbra! Nu är jag upplyst!! Nästa gång jag ser en gothare ska jag syna kläderna för att se vilken inriktning han/hon har valt. Allting blir mycket roligare när man vet något om det...
En som vill vara lyckligt vetande istället för lyckligt ovetande ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Forumvärd
|
Alexandra, var nog bästa beskrivningen jag läst på ett bra tag. Du har besvarat frågan rätt ofta va? Jag brukar nöja mig med att säga att jag har på mig det jag tycker är vackert, och det tycks falla in under den klädkategorin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
millsing:
![]() deliana: Faktiskt inte, det här är första gången ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.