![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
om garnet "snor sig" på rundsticka
Hejsan.
En lite löjlig fråga ![]() Jag vet att man ska vara noga med att maskorna inte har snott sig när man ska sticka ihop det till en ring på rundstickan. Vad händer om maskorna har vridit sig på stickan? Är alltid orolig för att det ska hända men har ingen aning om hur jag kan se det. Rätan och avigan ser ju väldigt lika ut på första varvet. Mvh Ann ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej, se till att inte maskorna snott sig innan du stickar ihop, efter uppläggningen. Skulle det vara snott, ja det syns när Du kommer till "slutet av varvet". Är allt OK första varvt, sedan är det ingen risk att det snor sig.
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för hjälpen Aina
Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Ann, Bara skoj att kunna hjälpa till. Hoppas att det går bra nu!
Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om stickningen är snodd så blir det en möbius.
Som exempel: ta en pappersremsa. Sätt ihop kortändarna så remsan blir en ring. MEN vänd ena änden ett halvt varv. Simsalabim! Båda sidorna av remsan är samma sida! (Sätt en penna mitt och rita längs slingan så får du se.) Man kan göra speciella möbiusstickningar också. Kolla t ex hos Barbro Scrolla ner och kolla i den högra spalten ca 5 pagedown. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hejsan Cessi.
Tack för länken. Har aldrig sett möbiusstickning förr. Det fanns en hel del intressanta stickmetoder på sidan. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:26.