![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Elastiska tyger - overlocken spricker
När jag syr med tunna mkt elastiska tyger håller inte sömmarna. När man drar i tyger sedan knakar det och sömmarna spricker.. vad ska jag göra?
Jag syr med 4trådig overlock husqvarna 936 och ställer in på trikå tunn. Jag har oxå försökt att ställa in manuellt men det har inte hjälpt. Det går bra när inte tyget är så tunt.. Mvh Karolina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vilken söm har du valt ?
Ann-Christin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tjing...
..ett litet tips när tyger är lite för elastiska... låt ett tunnt band glida med i sömmen när du syr så håller det mot töjbarheten... Mvh Qrissla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag syr med 4trådig overlocksöm.
Blir det inte helt stumt om man syr med band mellan? du menar att sy fast det mellan sömmen och tyget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det finns elastiska band man kan använda, tror de kallas formband. De ser ut som genomsynliga plastband och är otroligt strechiga. Är samma material som transparenta bh-band fast något tunnare. Finns i välsorterade sybeförs affärer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:49.