![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Öljettverktyg
Jag har köpt en öljettång från Venacava, Pryms mer exakt. Problemet är de små pluttar som ska sättas i tången.. Köper man öljettsats från Venacava så måste man använda deras öljetter, annars fungerar det inte. Men deras öljetter är inte jättebra.. Jag föredrar de öljetter Röda tråden/ Jerndahls säljer. Vet ni något sätt att slippa att öljetten spricker upp där bak, om jag vill använda min öljettång? Dvs vad för delar är lämpliga att använda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
inte ett svar, eftersom jag har lite samma problemsak... jag var ju och hämta mina saker hos dig i lördags, men jag beställde ingen öljettsats... dumma jag.
vet du om man kan fixa ihop eller köpa delar som funkar bra med de öljetter man köper av magnus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
nej. tyvärr inte. därför jag frågar på det här forumet men det verkar inte som om någon vet. Det som gäller enligt Magnus är ju att ta handverktyg från Röda tråden och svarva till den långa delen. Då ska de passa bra i pryms öljettång och ge öljetter som inte spricker upp där bak. Jag hoppas dock det finns något enklare sätt eftersom jag inte har någon metallsvarv...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:51.