![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Material i mellanlägg till halsduk i Ingelise
Jag köpte senaste Ingelise-Allt om handarbete och på sidan 66 finns det en halsduk där man lägger garn och band mellan två lager vattenlösligt mellanlägg som man blöter bort efter sömnad. Är det någon som vet vad sånt mellanlägg heter och var man köper det eller kan man använda sån plast som man har när man broderar spets på maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Soluvlies heter det och om du tittar på den här länken får du reda på mer.
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=2948 Det var just halsduk jag skulle göra men nu får exprimentet vänta lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej Ann-Marie!
Det är samma vattenlösliga som du använder när du broderar fristående spetsmotiv. Eller sån som du har uppepå frotté t.ex. Ulla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag rekomenderar soluvlies i stället för vanlig solvy eftersom den inte är lika sladdrig. Jag testade med den vanliga och det var ganska halkigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Soluvlies vet jag inte hur det ser ut, det är möjligt jag har det i mina gömmor. Jag köpte något liknande på syfestivalen i våras men det vattenlösliga liknade beiget papper men jag glömde fråga vad det hette. Det var ett helt kit med band och det pappersaktiga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det ser ut ungefär som vliselin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.