![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
ännu en overlock-fråga
Hej på er!
Har studerat detta fantastiska forum och läst varenda tråd utan att hitta det jag söker... Jag har en riktigt tråkig raksömsmaskin, en Husqvarna Classica 95, och funderar på att köpa en overlock för att kunna sy mer kläder. Men... Eftersom jag inte kan något om symaskiner så undrar jag vad ni tycker. Kommer jag att klara mig med min gamla räv till maskin (som inte ens kan sy förstärkt raksöm eller vad det heter) när jag skall fålla i trikå? Är det bara att sätta dit en tvillingnål och köra med vanlig raksöm eller kommer allt att spricka då? Eller... ska jag spara till en coverlock och kasta min maskin i sjön? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kasta inte huskvarnan i sjön, den kommer du att behöva oavsett vilken sorts overlock du köper (till dragkedjor, knapphål med mera).
Det blir inte lika bra med tvillingnål som med coversöm, men det funkar. Om du måste spara länge för att kunna köpa en coverlock kanske det är idé att kompromissa och det är lättare att hitta vanliga overlocks på andrahandsmarknaden. Å andra sidan ångrar jag inte en sekund att jag köpte min coverlock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej, tack för ditt svar...
Tror du att det kommer att funka att fålla med den när jag varken har 'elastisk raksöm' eller 'förstärkt' på den maskin jag har? ...och visst är det en penningfråga... Min första bil var billigare än en coverlock =) editering: Fick precis mail från en affär som har ett demo-ex av en brother 1034 till mig för 2000. Vad tror ni om det? Senast redigerad av squinteyed den 2005-11-14 klockan 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
ja, jag brukade göra så med min husqvarna innan jag köpte overlock. Det blir som sagt inte lika snyggt, men fungerar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.