Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
2014-08-30, 15:21 | #1 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Trasig symaskinsdel efter service
Hej! Jag har lämnat min äldre Pfaff 362 på liten service. Den hade förut en trasig spak på zick-zack mekanismen, så jag beställde mekanismen från England och lämnat till symaskinsbutiken någon gång i början av året. Efter bytet hade jag opererat handen och inte sydde på ett par månader. Sedan upptäckte att Pfaffen börjat göra rätt fula raka rakstygn. Inte alls i närheten av vad den gjorde. Så nu lämnade jag igen den för att justera nålgången. Igår ringde dem från butiken att maskinen blev klar och sade: "Och limmade han den där spaken som var av". Va?! Vilken spak? Jo, den där på zick-zack mekanismen, s k snabb zick-zack spak (för dem som sett Pfaffen, den som sitter uppe). Alltså, den som var nybytt! Och sade: "Den måste blivit skadat i väskan". Va!? Väskan är hård och hade aldrig känts trångt på något ställe. Jag kan inte i mitt liv tro att väskan skulle skada spaken, den står ju inte rakt ut heller. Jag kan misstänka att spaken kunde skadas, om man tagit i för hård i mekanismen för att justera nålgången, för det är den mekanismen som måste justeras.
Så nu sitter jag och vet inte vad jag ska göra. Det känns rakt sagt för j-gt att min nya spak blev skadad. Jag har ingen tilltro till något lim som kan hålla den där. Nu får jag tillbaka en skadad maskin + det lät som om "det gick inte justera nålgången på den". Jag hade svårt att höra i telefonen och jag ska till stan på måndag för att se på eländet. Jag menar, om jag lämnar bil på service och verkstaden skadar den, då brukar dem byta grejen. Hade aldrig hört att de limmar saker dit. Men vad gör man med symaskiner? |
2014-08-30, 17:01 | #2 |
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 12
|
Hej!
Är bara nyfiken om du lämnat in maskinen i Ö-vik? |
2014-08-31, 00:31 | #3 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Åh, nej, det vore för långt att åka :-). I Sundsvall, men serviceverkstaden är i Härnösand. Så de fraktar maskinerna dit.
|
2014-09-02, 07:37 | #4 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Det här är provbit som låg under pressarfoten i Husqvarna 2000 som servades samtidigt som den olycklige Pfaffen.
Visst ser rakasömmar lite konstiga ut? Ser ut som svag bred zick-zack. Testade på papper med linjer. Japp, sticker åt höger varannat nålstick. Suck! Är det så man ska göra service? "Snabbt och någorlunda, hoppas de inte märker." Och så där ser min spak efter servicen Det utlovas vara verkstaden med lång erfarenhet som servar alla märken. De servar dessutom skolmaskiner till många skolor i området. Inte undra på att många blir avskräkta från sömnaden efter undervisningen på undermåliga maskiner. Senast redigerad av Talla den 2014-09-02 klockan 07:42. Anledning: av tre olika bifogade filer bifogades bara en på tre ställen |
2014-09-03, 01:05 | #5 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Bu till den reparatören!!
Jag skulle inte vara nöjd om någon haft sönder någonting för mig! |
2014-09-08, 11:08 | #6 |
Medlem sedan: dec 2012
Inlägg: 135
|
Jag har enormt stark känsla att jag vill inte lämna någon av mina maskiner till någon reparatör. Har äntligen kunde ringa till Symaskinshoppen i Härnösand och det lät som att jag borde vara nöjd med servicen. Spaken låg ju in i väskan! Han hade inte förstört den. En grej jag förstår inte: om saken går sönder under tiden maskinen var hos dem eller transport mellan butik, där jag lämnat (och maskinen var hel) och verkstaden - är det inte deras ansvar då? Det tyckte inte han. Han som mottog maskinen i butiken ville inte säga, om den var hel eller inte. Klart! Måste jag fota maskinen före jag lämnar den på service?
För några månader sedan var den zick-zack mekanismen, som spaken sitter på, utbytt av samma reparatör. Men tyvärr sydde den inte raksöm, utan svag zick-zack, efter det. Därför lämnade jag in Pfaffen till honom igen. Då fick jag höra att när han bytte mekanismen ställde han inte något annat. Va!? Menar han att han inte kontrollerar hur den syr efter han byter en mekanism som styr zick-zack/raksöm inställningar? Nu ville han inte diskutera det på telefon, utan hänvisade mig till reklamationsnämnden. Han sade att jag kommer med massa lögner. Så tydligen är jag en lögnare för att jag är missnöjd med servicen. Varning för den här verkstaden! Jag fått lämna tillbaka både Pfaff och Husqvarnor för att ställa in raksömmen direkt efter servicen! Man borde inte behöva göra det! Man ska inte behöva oroa sig för sin maskin, när man lämnar den på service, oavsett om de gör service direkt i butiken eller skickar till en verkstad! |
Taggar |
symaskin service pfaff |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27.