![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
3-fas maskin?
Jag har hittat en Pfaff 417 3-fasare. Kan man byta motor till en 220 och ändå få den till att funka bra? Har en 138 också med 220-motor, använda den motorn kanske?
//Pär |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om det går att byta motor, har jag ingen aning om, men troligtvis ska det kunna gå.
Ett annat alternativ är att kontakta en elektriker och få draget en trefas-kabel från proppskåpet. Så har jag fått det gjort till min Gamla Pfaff |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Det handlar ju om den kraften som ges maskinen för att få igång den. Även utan motor skulle du kunna få igång maskinen genom att bara vrida på ratten/hjulen. Enfasmotor kan du koppla till din maskin. MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
//Pär |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tror att det finns en del gamla inlägg som handlar om att byta ut trefasmotorn till enfas. Det finns förstås en del viktiga detaljer att tänka på. Kan någon minnas vem det var som tipsade om att köpa motor från England?
Det är inte alltid som det går att dra in 3-fas i en lägenhet, huset måste först ha det indraget. Sedan blir det elektrikerjobb och ledningsdragning och det kostar nog sina modiga slantar. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16.