![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tips på symaskin och tråd
Hallå!
Det är så att jag syr om min bilklädsel men har stött på ett problem. Jag vill ha dekor söm med en tråd som är junt en 0,9mm-1mm i diameter, sån tråd som man ofta finner på bilklädslar. Jag har försökt finna sådan tråd men hittar det ingenstans och alla jag frågar står som frågetecken och vickar lätt på huvudet. Vart hittar jag sådan tråd?? Problem nr. 2 som följer att inte vilken maskin som helst klarara av denna grova tråd, har ni något bra tips på en billig maskin som klarar av detta? (kan vara begagnad). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du behöver en skomakar-maskin som det låter.
Kolla begagnat-marknaden för industrimaskiner |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Något specielt märke eller modell som skulle passa? Skomakarmaskin låter lika universalt för mig som "bil" låter för en 3:åring
![]() Tråden då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kolla hos Indukta, ACG-Nyström de har industrimaskiner av olika slag.
Titta på Blocket under symaskiner/industrimaskiner, det finns en hel del Skomakar-maskiner finns lite olika, flatbädd och pelarmaskiner Kolla efter björntråd/vildmarkstråd, "skomakartråd" |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Tror inte att nån skomakarmaskin behövs, för bilklädseln borde klaras av med en industrimaskin. Här är en. Hoppas att du inte har mycket avstånd till den. Efter ditt arbete kan du sälja den vidare. Det är en skön Husqvarna: http://www.blocket.se/goteborg/Indus....htm?ca=15&w=3 MVH |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Knapphålstråd kan också fungera men det aksnke blir dyrt i längden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
En sadelmakare kanske kan svara på dina frågor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Här är 250m. Hoppas att det räcker:
http://www.ebay.co.uk/itm/1-Rolls-X-...item20c95dee5b |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Se filen så ser ni, 1mm
![]() Vad är det för typ av tråd man ska ha i bilar? Bommul? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19.