![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Slipa sicksacksax: Ungefärlig pris? Vart i Göteborg?
Hej!
Först och främst undrar jag om ni vet på ett ungefär hur mkt det brukar kosta att slipa sicksacksax? Jag har absolut NOLL KOLL på det här, har aldrig låtit nån slipa någonting. Eller jo, en en gång gick jag till en gubbe som slipade mina skridskor för en tia när jag var liten. Men det var det och en annan stad det. ![]() Nu är det så att jag fått en jättedyr sicksacksax för vänsterhänta i present men probelmet är att den går ej användas.... I alla fall så tuggar den och fastnar. Det enda jag kan med lite nöd och näppe klippa är stärkt bomullstyg, ej för tjock, ej för tunn. Har inte testat på papper för jag vet att man inte ska göra det, men jag antar att det är det den kan fungera med.. Ungefär. Har testat klippa i olika vinklar men nej. Så funderar jag på om man kanske kan få den bli bättre? Märket är Mundial, en rejäl tung en så den borde klara slipning? Men som sagt - pris? Jag har runt 500 kr, helst inte mer som takpris. Annars känns det för dyrt och man får snarare lusten att leta upp en annan sax att köpa. Någon ställe ni rekommderar i Göteborg som har slipat sicksacksax? TACK! <3 EDIT: Googlade och hittade Muhréns. Kanske något att ha. Har frågat på deras facebooksida om de kan sicksacksaxar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ring och kolla eller maila och fråga.
Här har du en adress till visserligen i Stockholm. Jag inte lämnat in någon sickzack sax, men väl andra saxar och overlockknivar och fått tillbaka dom i bättre skick av dom var när dom var som nya. Det går att skicka saker som ska slipas till dom. Om sig själva säger dom att dom slipar det mesta. http://www.slipkliniken.se/contents/sv/d47.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Slipa saxar.
Muhréns sliperi är bäst! Alströmergatan, en tvärgata till Friggagatan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack Bila! Bra ställe om man vill skicka iväg någonstans.
![]() Ankrus: Tack!! Då är det bara hoppas att de svarar på mitt fb-meddelande. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Murhens är verkligen jättebra. De tog 65 kronor för att slipa mina jätteskräddarsaxar. Men sicksacksaxar lär ju va dyrare, om de ens kan slipa dem. Förresten, mundial är fina saxar, har en liten knivslipad sax från dem, men dyra är de ju inte. För 500 får du ju en ny.
Tror du ska ringa dem snarare än hålla på att krångla med facebook. Då kan du dessutom ställa följdfrågor direkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är sant det här med telefon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:29.