![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
exklusiva tyger
Jag planerar att öppna en butik som säljer verkligen speciella tyger. Från Italien, Frankrike, Indien, Japan etc. silke, sammet,vävt tyg,exklusiva speciella materialen. Jag är nyfiken på vad ni tycker om idéen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fysisk butik eller/och en webbutik?
Jag tror inte att det är någon stor marknad. Hemmasömmerskor verkar mest vara ute efter billigt. Här i Stockholm finns Carlssons både på Drottninggatan och på NK + några till som säljer dyrare tyger. Fashion i Täby har både och. Tygverket tar in modetyger från spotmarknaden. Dyrare tyger = dyrare lager, binder kapital. Hoppas du har en bra affärsplan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jaaaa! men tyvärr måste jag hålla med Marie att billigt verkar vara melodin...
Viscosefoder ( jag vet att jag tjatar ) och kvalitetsmellanlägg, ja tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag vill öppna ett fysisk butik /och kanske en webbutik/, men inte alls ett stort affär. Jag drömmer om en lite guldgruva, där du kan hitta riktigt speciella tyger. Inte nödvändigtvis dyr, men det kan vara... naturligtvis.
Jag kollade massa-massa tygbutiker i Stockholm, men kunde inte hitta något riktigt bra ställe. Eller? Finns det något sådant? Senast redigerad av Nangi den 2012-09-28 klockan 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
och webbaserad tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jo, absolut webbaserat! Då kan du kanske nå en kundkrets som är så pass stor att det kan gå runt. Helst ska du också försöka nå utanför Sverige.
Ha bra bilder som visar hur fintrådigt tyget är, hur stort mönstret är, hur smidigt eller stelt det är och vad det väger per kvm. Rekommendationer för vad tyget kan passa till för slags plagg är också bra för den som inte är bekant med material och vikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
butik, speciella tygen, tyg i sthlm |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:09.