![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej alla glada sömmerskor!
Jag har lite funderingar ang min symaskin, jag fick den i present för några år sedan och har väl egentligen redan tröttnat lite på den... Den innehåller 14 sömmar, dvs några raksömmar, ett 3-stegs knapphål och några sicksack sömmar. En så kallad elastisk söm(påstås det) men den blir inget bra... Dessutom händer det ganska ofta att maskinen tuggar ner tyget till underspolen, särskilt i början och slutet eller när man syr i elastiska tyger ![]() Jag funderar på den här http://www.brothershopen.se/Symaskin...k-symaskin.htm som verkar ha en del elastiska sömmar, vilket jag delvis är ute efter, för man kan väl klara sig utan en overlock? Och även lite roliga dekorsömmar som kan va "kul att ha" Jag har en brother nu och jag gillar den egenligen som bara den för den är smidig att använda men nu vill jag ha lite mer finesser... Vad tror ni om den jag har kikat på? Ser fram emot om ni har några tankar och funderingar ![]() Kram//anna |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Brothers maskiner är väldigt bra och prisvärda. Man får mycket för pengarna. När det gäller overlock så anser jag att de elastiska sömmarna inte kan mäta sig med en overlock. Visst kan man klara sig med den vanliga maskinens sömmar men en overlock syr så mycket bättre. Om du kan tänka dig att lägga några tusenlappar till tycker jag att du ska titta på maskinerna i denna butik: http://www.sewingmachines.co.uk/
Då kan du få både en symaskin och en overlock för runt 5000 eller mindre beroende på modell. De är bra mycket billigare än här i sverige. Du får med en massa tråd och andra tillbehör. Kommer med en väska till en del av brother maskinerna. Frakten är gratis och du får maskinen på en vecka. Finns många trådar i forumet om att köpa från england. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
![]() vet ett par som köpte en overlock men lämnade tillbaka för det va så krångligt... Har nog blivit lite avskräckt... ![]() Men jag kollade på sidan och det va ju riktigt bra priser de hade där om man jämför här hemma ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är inte så svårt att sy med overlock. Brothers overlockar ska vara väldigt lätta att hantera. Finns flera som köpt den utan att ha sytt med overlock innan och de har inte haft några problem. Och framförallt är det så kul att sy med overlock och det blir ett proffsigt resultat. Läs lite i overlock forumet.
Sidan i england skickar dock inte Janomes maskiner till sverige. Kan vara bra att veta om du tittar på deras maskiner också. Men alla de andra märkena skickar dom. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Är mammaledig nu så det är ju inte så att det flödar i kassan precis ![]() Men det klart att det lockar att få två maskiner, men ibland får man kanske dra i nödbromsen också ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.