![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Lusekofta/ tröja
Hej
Jag har hittat ett fin mönster på lusetröjor till familjen. Det är Järbo´s mönster.. Nu har jag läst igenom hela mönstret och i monteringen står det att man ska märka ut armhålet, sy med maskin ect. Men hur stort ska hålet vara dvs hur högt/långt??? Hoppas någon där ute kan hjälpa mig. Jag har inte köpt garn ännu, men kommer göra det under veckan.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ärmhål
Hej!
Helt enkelt lika brett som ärmarna som skall monteras i ärmhålen. Vänta med att sy två raksömmar, som du skall klippa upp emellan, tills du har stickat färdigt ärmarna, då ger det sig naturligt hur mycket du behöver sy /klippa upp. Fråga gärna igen om du inte förstod.Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har fortfarande inte vågat mig på den här metoden, men det ska bli av nån dag.
Du kan söka på svenska stickbloggar om inlägg om detta. Det engelska ordet "steek" brukar användas om de där "i-väntan-på-ärmhål-maskorna" som man gör mellan fram- och bakstycke. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.