![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Sticka ner sömsmånen
Hej.
Jag har en huskylock 936 som jag är mkt nöjd med. Jag får mycket fina overlocksömmar och täcksömmar. Men nu funderar jag på vad jag skall använda för söm om jag vill sticka ner sömnsmånen på tex ett barnplagg i trikå? Vore tacksam för hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forumvärd
|
Tvillingnål, någon form av stretchsöm på maskinen eller införskaffa en ny maskin, då jag antar att du inte har coversömmar på den du har? Jag skulle föreslå att du provar på en bit tyg med lite olika sömmar du har på din vanliga maskin och jämför med tvillingsöm. Vad som blir bäst brukar bero lite på maskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jimipe: hon skriver ju att hon har en huskylock 936 som syr fina coversömmar.
Frusy: du kan använda allt ifrån den smalaste kedjesömmen till den bredaste täcksömmen. På barnkläder använder de ofta en bred topcover söm. Den får du genom att sy den bredaste coversömmen från avigan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Ah, det är jag som är dålig på att läsa. Jag får be om ursäkt.
Då föreslår jag istället att du helt enkelt provar igenom dina olika sömmar, och från båda hållen också. Dels handlar det ju om utseende, men också om funktion. Ju fler trådar desto bättre stretch i allmänhet. Så, prova och se vad du fastnar för. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.