![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Knapphål i velor
Hur får man snygga knapphål i velor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle välja passpoal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag förstår inte vad du menar med passpoal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gå in på huskvarnas hemsida och syrummet där ser du. Knapphål eller fickor är samma pricip.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag syr alla knapphål med brodérunderlägg under men jag såg i en bok jag har att en expert på området rekommenderade att stabilisera knapphål i stretchig velour med två lager sidenorganza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle stabilisera tyget med bomullspoplin eller stadig lakansväv (om det är vanlig bomullsvelour du syr i).
Sen skulle jag sy knapphålen på maskin, på min maskin finns det speciella knapphål som är förstärkta och till stretchtyger. Sy ALLTID provknapphål först på en lös tygbit, helst flera, tills du är helt nöjd. Använd naturligtvis stabilisering, och se till att du syr dem på samma tygledd som de ska vara på plagget. Man kan också sy över en inläggstråd, då blir knapphålet stumt och håller formen. Använd t ex knapphålstråd av polyester, sen trär du det på en synål och drar ner det på avigsidan, knyter ihop båda trådarna och fäster väl. Annars är det som vanligt, alla sätt är bra utom de dåliga ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.