![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Overlock!?
Vilken overlock är bäst?
Vill köpa en ny men vet inte vilken. Finns det någon här inne som inte har haft problem med sin? KRAM patricia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har faktiskt inte haft några problem med min Pfaff 4862. Har haft den i flera år nu och endast behövt serva den några gånger för att justera sömmarna, men det får man ju räkna med. I början fick jag hoppstygn på täcksömen vid tygskarvar men efter att ha lärt mig knepet hur jag tar mig förbi så är det inga problem längre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Först och främst så ska man ha lågt pressarfotstryck. Sedan så hjälper man pressarfoten över sömen. Det kan man göra med hjälp av t ex en skruvmejsel eller något annat platt och hårt. Se bara till att inte hålla det för långt in så att nålen träffar hjälpverktyget. När framkanten på pressarfoten nästan är frame vid sömmen lyfter du foten och lägger in verktyget, sy sedan en bit så foten är mitt på sömen. Stanna och flytta verktyget till bakre änden av pressarfoten. Ganska lätt när man övat några gånger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Mina två Berninor har hellre aldrig krånglat! Fast det borde de inte heller med tanke på kvalitet o pris!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack, det ska jag försöka komma ihåg till nästa gång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.