![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Mönster på dukar
Finns det någon som kan tipsa mig om var jag kan hitta möster på dukar i lappteknik eller paperpiecing. Jag har hittat många fina quiltsidor på nätet, men för det mesta finns det bara mönster på vägghängda projekt eller täcken.
Många quilthälsningar Annika |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Hej!
Visst är det kul med PP? Det är otroligt vanebildande. Titta på den här sidan: www.quilteposten.com Gå in under gratismönster. Jätemycket fint, både dukar och annat. Inger ![]() |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
|
Re: Mönster på dukar
Hej. Här är en länk som jag tidigare tipsat om. Den ligger under länkar på Sysidan också. :-) http://www.quilte.net/Webdesk/netbla...dWebside=28508
Där finns mycket smått o gott. Och på Norska också, så det är lätt att förstå språket. Hälsningar Anne-Marlen Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Kompletterar med att "brikker" är detsamma som bordstabletter...
A-M |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Quilte Posten är JÄTTE bra! Jag prenumererar på den from i år. Gå in på (Tips och ideer tror jag det heter) där finns en stallväska som jag designat och sytt.
Och massor av andra ideer och man blir sååå inspirerad. Vad språket beträffar så lär man sig ganska snart att förstå olika uttryck och ord. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
|
Re: quilte posten
Hej Birgitta.
Nu får du förklara. Quilteposten...prenumerera?? http://www.quilteposten.com Det är ju en hemsida! Och där hittar jag ingen tips o idé sida....? Förklara, gärna en länk från dej också ![]() Vill ju se din stallväska... ![]() /Anne-Marlen Citat:
|
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.

Och massor av andra ideer och man blir sååå inspirerad. Vad språket beträffar så lär man sig ganska snart att förstå olika uttryck och ord.
Hybrid-visning