![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
trikå snedslå / elastiskt kantband
Var köper ni era elastiska /trikå snedslå nånstans
Vet att Bibbi har men jag söker fler färger |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har inte sett färdiga någonstans mer än hos Bibbi utan jag gör alltid egna genom att bara klippa ut en lagom remsa av tyget.
Jag upplever att det trikåkantbandet som Bibbi har inte är så elastisk att det funkar till tex halsringningar i t-shirts å så. Däremot är de perfekta som kantband till hjälmmössor m.m. Om någon vet nån annan som säljer elastiska kantband är jag oxå intresserad av att veta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag för ett tag sedan frågade Bibbi om andra färger sa hon att det inte fanns...i alla fall inte från det företaget hon införskaffar från.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hittade nått på http://www.mg-tyger.se/
som dom kallar för Elastiskt Kantband undrar om det kan vara nått får testa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
![]() Vore ju hur skönt som helst att slippa klippa ut egna eftersom det sällan blir spikrakt när jag gör det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Bibbi har samma kantband som mg-tyger har.
Det är ett blankt resår band med vikning i mitten. Hon kallar den vikresår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag kan rekommendera Stoff & Stils verktyg för att göra egna snedslåband. Jag hittar dem inte på nätet, men de finns i katalogen. Jag tycker de är jättebra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Beppe, jo de funkar jättebra som kantband i halsringning. Jag gillar dessa kantband och har använt dom till både halsringning och till fållar. Lätt att sy på och blir snyggt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.