![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Rullfållspaken fastnat på mylock 744
Hej!
Nyligen rengjorde jag min overlock (mylock 744) och jag fick för mig för att försöka dra på rullfållspaken, kanske för att nå bättre med borsten. Men den ville inte ge med sig! Kanske har jag missat något och borde fiska fram manualen. Kanske är det avslöjande att jag bara overlockat till 99% med maskinen. Det är den lilla rosa spaken som flyttar på en grej avdelare någonting precis bakom kniven. Jag har testat på att sätta allt annat på R, fälla ner kniven, sätta trådantal till 2... utan resultat.. spaken sitter bergfast! Vågar inte tvinga det för man har ju lärt genom livserfarenheter att man inte ska tvinga fram saker och ting, haha! Hoppas på att jag glömt någon liten pyttegrej! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Instämmer med dig, man ska aldrig "vålda" med sin symaskin.
Jag vet inte hur din symaskin ser ut o är konstruerad. Ring en återförsäljare av din symaskin o rådfråga dem. Kanske kan du spraya med 556 o det löser upp så att du kan flytta spaken. ´Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har en 744d, ka inte heller flytta rosa spaken, ska man kunna det ????????
Jag använder endast den som "ren" overlock och har aldrig "pillat" på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Intressant. jag minns att jag flyttade på den när jag testade rullfåll de första dagarna jag hade overlocken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har inte samma maskin.
Men min sån spak är trög. Det måste den vara annars kan man ju råka ändra medan man syr. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tog fram manualen, åh, man måste trycka in stygnbreddsratten medan man drar... Det hade jag glömt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.