![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Nysta garn för hand.
Har någon något tips på hur man på ett enkelt sätt nystar garn för hand så att man kan ta tråden inifrån?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det allra bästa om man skall nysta mycket garn är att skaffa en nystmaskin.Man får då snygga jämna nystan.
Det går även att ta en bordskniv eller något liknande. Håll i kniven tillsammans med trådbörjan. Nysta sedan runt resterande del av kniven medan du fortfarande håller i garnet. Hoppas du förstår.Det är svårt att förklara i skrift,även enkla saker. Lycka till! Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag ska testa det där med kniven. Förhoppningsvis tillåter ekonomin snart att en nystmaskin blir införskaffad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar ta en sticka och linda upp på.
håll i tråden å linda runt tre varv, snarra sticka en liten bit å sen tre varv igen... fortsätt så, då har du ett snyggt och bra nystan tillslut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag brukar linda garntåten runt tumme och pekfinger i en åtta i några varv. Sen viker jag detta lite löst och nystar garnet. Jag håller nystanet så att jag alltid nystar över ett par fingrar för att inte spänna tråden för hårt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Håller med k.Gunilla. En nystmaskin är väl värd pengarna. Köpte en tillsammans med garnvinda för många år sen och den har verkligen blivit välanvänd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:26.