![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Litet tips vid köp av beg symaskin
Hej!
Är du på väg att köpa en beg symaskin av en privatperson? Tänk då på att ev garanti som finns kvar normalt INTE gäller. Jag läste lite annonser här på Sysidan bland annat, och många säger att garanti ingår. Jag vill då be dig fråga om det är uppgjort med butiken att garantin överförs. Garanti är en avtal mellan butik och köpare och inte mellan butiken och produkten. Så man ska inte försöka ta extra betalt för att "garanti finns". Men visst kan man kontakta butiken och fråga om specialavtal kan ordnas så att garanti kan överföras. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bra att du tog upp detta. Är så vanligt att annonser på bla blocket säljs med löfte om kvarvarande garanti vilket alltså sällan stämmer.
Kan bli en dyr historia om man har otur och varan går sönder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har aldrig hört att det ska vara för köparen utan just för produkten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kanske är det de som fått igenom det antingen beror på snälla butiker eller beror på att butiken inte förstått att symaskinen bytt ägare och tror att det är originalägaren som kommer med symaskinen.
Men man kan ändå få tillverkargaranti om man kontaktar märket och inte butiken. Men många märken hänvisar garantiärenden till butiken. Artikel om ämnet: http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi...atkop-1.841011 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:37.