![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Pfaffägare...
Köpte en Pfaff coverlock 3.0 för någon månad sedan och stötte på patrull ganska snabbt. Jag har inte fått till täcksömmen på ett bra sätt - den blir ojämn i stygnen och tyget tenderar att bubbla sig lite mellan raksömmarna på rätsidan. Dessutom blir det lätt hoppstygn vid skarvar.
Jag har också haft problem med att nålarna gick av ofta - nu har jag upptäckt att nålstången går att rubba ur sitt läge och förmodar att det är orsaken till problemet. Just nu står maskinen still i väntan på att säljaren ska komma med feedback på vad som ska göras med den - jag antar att det blir reparation, för nålstången ska väl inte gå att rubba förmodar jag... Ni andra på sidan som har pfaffar - tror ni att jag fått ett måndagsex eller känner ni igen situationen? Skulle vara skönt med lite feedback som jag kan ha i ryggen när jag pratar med butiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej, har oxå en pfaff på service. En 4862 dock. Det är fel på den men ingen vet vad. Har troligtvis varit sen den var ny, men jag har sytt ändå, hade som inget att jämföra med. Men nu vet jag att den varit konstig hela tiden...
Angående nålstången så tror jag den ska gå att rubba, om det är samma sak vi tänker på. Hela grejen som nålarna sitter fast i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du är inte ensam, jag har bara strul med min Pfaff coverlock 4.0. :-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu blir jag nyfiken Malin - går det att rubba din nålstång också (ja, hela mojängen som alla nålar sitter i och som pressarfoten sitter på)? När jag trycker försiktigt på den så går nålarna ner på rätt sätt, men om jag istället drar den försiktigt mot mig så tar vänstra nålen i plåten. Ska det verkligen vara så?
Vad har du haft för strul med din maskin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Förlåt, det var på den vanliga symaskinen som den gick att rubba. På låneoverlocken jag har (pfaff covepro) sitter den fast.
Felet på min är att den började sy mycket dåligt, hoppstygn och så drog den av tråden. Det blev även nåt knas med trådspänningen, den är automatisk annars. Det gick inte att ha rätt nålar i den utan jag fick ha en Elx och en vanlig symaskinsnål, då funkade den bäst. Men men, hoppas den kommer tebax snart, har varit på vift i fyra veckor nu.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej,
jag köpte en pfaff 4874 för några månader sedan. Jag har inte haft några maskinprobelm (enbart användarproblem ![]() Jag tyckte det var skönt att köpa den äldre, beprövade modellen när jag valde maskin. Jag köpte en ny variant av Bernina Bernette (vanlig symaskin) när jag köpte symaskin en gång, för att den gamla Bernina Bernetten var en bra bruksmaskin. Men den nya Bernetten var värdelös. Så för mig var det ingen fördel att Pfaff kom ut med en ny serie när jag skulle köpa, men lyckades få tag på en gammal modell. Jag kände att jag ville inte vara med om de buggar som kan uppstå med nya modeller. Sedan händer det ju att man får måndagsexemplar tyvärr. Och vad gäller serviceandan kan man ju inte annat än beklaga de svenska återförsäljarna. De är ofta inte alls bra eller trevliga. Har man en maskin som inte funkar, måste man ju få en annan! Vad gäller nålstången känner jag inte igen ruckbarheten. /Emma |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.