![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Overlocktråd
Nu har jag beställt en overlock och nu undrar jag? Alla ni som syr med overlock, har ni 4-5 trådrullar i samma färg i de flesta färgernyanser?
Senast redigerad av AnnLindahl den 2010-02-22 klockan 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Grattis till overlocken!
Vad gäller tråd - ja, personligen har jag det eftersom jag anser att det blir snyggast så, plaggen ska ju vara lika snygga inuti (även under foder) som utanpå. Har man tagit sig tid att lära sig overlocken och att trä den så tar det inte lång tid alls med trådbyte. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svaret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
I början klarar man sig långt på svart och vitt (och kanske en mellan nyans tex grått eller beige). Sen utökar man sortiementet vart efter. Om du har en med täcksöm/coversöm så kan du ju använda vanlig sy tråd i de trådar som syns.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag trär blandat ibland
Jag trär ibland overlocken med två färger av vardera, t ex marinblått och svart, vilket då blir mer användbart än helt svart. Det förvillar och försvinner bra mot både blått och svarta tyger utan att man behöver trä om. Likaså har trär jag blandat off-white och vitt, vilket gör att det funkar bra utan att bli för stora kontraster på varken vita eller offwhite tyger.Man kan ju alltid se till att trä den synliga nåltråden med rätt färg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tusen tack
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.