![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Imorgon bär det av till syfestivalen för att testa overlockmaskiner.
Är total novis när det gäller overlock men har däremot sytt en hel del på vanlig maskin. Tänkte kika på Janome 644d och 744D Kan ni tipsa mig om några fler maskiner att kika på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pfaff 3.0 kan vara trevlig att testa.
Såg nu att Janome även säljer maskinen 1200 (med top cover) samt Elna 845 (med top cover). Du kan ju alltid kika på dem, även om de kanske kostar lite mer! Hade jag vetat om att dessa två skulle finnas att testa nu (OK, jag såg dem inte, men i deras tidning finns de med), skulle jag nog avvaktat mitt köpa av Pfaff med top cover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Då menar du Coverlock 3.0 eller?
Tack för tipsen!
Har läst runt lite här på forumet och hobbylock 2.0 verkar många oxå många tipsa. Coverlock 3.0 lite dyrare än vad jag hade tänkt mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag och min man skulle ha åkt till symässan idag för att titta på bl.a overlock och gärna en huskylock s25, men vädret är ju så dåligt så vi valde att stanna hemma. Eftersom min man är ute och reser mycket i jobbet och oftast bara är hemma på helgerna, så säger han sig ha dåligt samvete för att jag är ensam så mycket.Och igår sa han till mig att han ska köpa en Huskylock s25 till mig, så på måndag åker jag till min Husqvarnabutik för att se vad hon har att erbjuda på priset. Åh, vilken gullig och omtänksam man jag har.Puss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, jag menade coverlock 3.0. Trodde faktiskt det var en overlock och inte coverlock.
Ann, vilken glad överraskning! Grattis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Coverlock 3.0 är nog lite dyrare än vad jag hade tänkt mig.
Har kommit fram till dessa alternativ, vad tror ni om dem? För & nackdelar Janome 644d och 744d Pfaff Hobbylock 2.0 ( kikar nog på 3.0an oxå ;-) Brother 3034 (om den finns) Huskylock |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:03.