![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Byte av blixtlås i ytterjacka.
Blixtlåset är sytt så på den ena sida sitter låset så nära tryck- knapparna så det är svårt att få snyggt. Har ni några tips. Jag ska försöka använda textillim och sedan sy utan pressarfot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ta bort tryck-knapparna, sedan är det bara att byta som vanligt.
Använd en hovtång, eller avbitare för att nypa bort dem. Har du en skomakare i närheten är det lätt ordnat att sätta i nya. Eller Du kan göra det själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag brukar fråga kunden om de accepterar att kedjan inte sitter exakt som innan och syr den så nära jag kan men viker till lite vid tryckknapparna eller fixar till det så bra det går!
Fast oftast gäller det jackor till vänner o bekanta som inte är så petiga! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag var till skomakaren och byte bara kläppen för 80kr så nu håller jackan ett tag till och jag slapp byta dragkedja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för tipsen.
är klar nu i alla fall. Det gick rätt bra. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Jag är kanske ute i ogjort väder nu, men vill ändå tipsa om www.zlideron.com. Där kan man beställa nytt lås. Det finns även en film som visar hur man gör. Clas Ohlsson vårat kära "gubbdagis" lär också ha dessa lås.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:09.