![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Overlock med silver eller guldtråd?
Är det någon som prövat att använda silver eller guldtråd i overlocken? Hur gick det då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja. Jag har använt Sulky/Gunolds brodertråd. Det går sådär. Man får sy låååååångsamt och med låg trådspänning för annars går tråden av. Tråden är lite för hård tycker jag. Det går inte att få till en mjuk, fin rullfåll (eller vad det heter). Den som har något bättre tips på tråd får gärna säga till.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det fungerar utmärkt och är bara att köra på OM man trär undertråden med specialtråden!
Jag kommer inte ihåg på rak arm vilken men det är bara att läsa instruktionen för maskinen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Den armen som rör sig fram och tillbaka ovanför tyget är den som är mest tålig för olika trådkvaliteter enligt boken "Creative Serging".
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.