![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Slits sprund i hals på skjorta? + foder utvändigt
Skulle försöka på mig skjorta i Meedoms bok, skjorta med sprunn i halsen och med foder på utsidan. Sydde ett prov ikväll och det blev sådär. Man ska enligt boken sy först sprunnet och sedan klippa upp det o sedan sy på fodret. Upplever att bomullstyget fransade sig något. Hur kan jag slippa det?
TACKSAM för svar från era proffsiga här på sysidan***lite fjäsk kanske hjälper*** heheh lite skämt bara ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ingen som vet???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Zick-zacka så slipper du fransiga kanter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hmmm.....jag ska ju första nåla fast fodret på framsidan, sedan klippa sprundet och sedan sy fast det i ytterkanterna. Det är ju i sprundet som det fransar. Då syns det ju på framsidan o det vill jag ju inte....... jag kanska missförstod?!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om inte jag är ute på cykeltur....
Du ska väl sy fast infodringen mot rätsidan, klippa upp i sprundet och sen vända infodringen till avigan??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
bifogar bloggen där jag sett den fina barn skjortan så kanske det hjälper lite
![]() Kanske är det jag som är ute o cyklar ![]() ![]() http://kankarong.blogspot.com/2009/07/boho-chic.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Förbundna längst upp/ned...........????
....ska sy ett sprund fram på en skjorta/blus och ska ha en fodring på utsidan. Står man ska sy med 2 parallella sömmar, förbundna längst upp/ned med ett par stygn??? Vad menas med det sista???
Tacksam för svar Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Skulle tro att det är ---
Hmm... fodring på utsidan, stämmer det? Så ska du bara binda ihop sömmen nertill... annars kan du inte klippa upp sprundet. Senast redigerad av Delfintua den 2009-07-27 klockan 07:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.