![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Stretchtyg med tryck åt "fel" håll
Köpte en stor stuvbit med jättefin tryck, tyget är stretchig trikåtyg. Men trycket är åt "fel" håll, dvs att det ligger tvärs mot stretch.... Det är jättefint blomtryck som går gradvis från stadkanten in mot mitten. Det skulle vara bra på vävda tyger där det inte är hela världen om man syr tvärs mot tygriktningen. Men stretchtyger? hmm. Om det här var vävt så skulle den vara perfekt för kjol t.ex. med blommorna upp med stadkanten som fåll ungefär.
*fundersam* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det borde väj gå.
Du får tänka att du syr i ett vävt tyg helt enkelt. Att det töjer sig på längden kan inte spela någon roll. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tänkte att tyget kanske töjer ut sig neråt eftersom det blir ganska tungt till slut, tyget är tungt trots att det inte är tjockt.
Jag får nog drapera lite och se hur det fungerar. Egentligen vill jag ha en topp, inte en kjol... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har sytt tröjor med strechen på fel ledd och det har gått bra. Så kör på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:19.