![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Får inte tag på mitt favoritmåttband!
Hej alla!
Mitt favoritmåttband har gett upp - indragningsmekanismen bara slutade funka. Jag har haft det i säkert tio år och jag köpte det på NK (Sthlm). Gick dit igen, men de hade inte just den modellen. Frågade om de kunde ta in det, men det vill de inte eftersom deras leverantör (Coats, f.d. Almedahls) endast levererar i kartonger om tio stycken - och tio måttband vill jag faktiskt inte köpa... ![]() Tillverkaren är tyska Hoechstmass och här är en länk till måttbandet. Modellen heter "Hobby": http://www.hoechstmass.com/en/rollma...m_hobby_en.htm Det som är så bra med detta måttband är att det är dubbelt så långt som många andra, dvs. hela 300 cm och att det på ena sidan är graderat i cm, på andra sidan i BÅDE cm och inches. Och så låter det inte som ett tröskverk heller när man drar ut det eller drar in det... Är det någon här som vet var dessa finns att köpa? Jag har frågat Hoechstmass, men de säljer bara till detaljister (och vanligtvis inte styckvis). Tacksam för tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Titta på Bibbis pdf-fil, jag har sett att hon har måttband, som rullas ihop.
Du hittar Bibbi på annonssidan, en bild på en dam som syr, klicka på den. Bibbi svarar snabbt och levererar snabbt, och har mycket bra priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en sån! Kan köpa såna lite varstans, tror jag köpte min på en symässa.
Men en varningens ord om den, min råkade rulla in under badkaret en gång (fråga inte varför, jag minns inte) och det räckte för att innanmätet skulle rosta sönder så jag fick dra ut alltihopa o klippa loss bandet. Nu har jag en 3 meter lång löst måttband istället. Ingen större fara, har inte sån behov längre. Men ni som har såna får nog tänka på att inte utsätta det för fukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack Aina, det ska jag kolla!
Helena, vilken osis!! Vilka knäppa grejer som händer ibland... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu kom jag på en trolig anledning till varför den rullade in under badkaret.. Det var nog i förra lyan där min enda spegel var i badrummet och jag stod nog och mätte mig själv och råkade tappa den.
Haha! Men ja mässa är nog bra idé om du kan vänta. Där jag köpte den var från en stånd som sålde mängder av olika sybehör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej
Kan detta vara något http://www.conrad.se/?category=SHOP_...FQgFZgodUXOI_w på denna länk går du till andra sidan och jag menar följande måttband "In - Out" pocket tape measure, 3 m |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:19.