![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Fästingar
Jag har börjat årets "jakt" på fästingar."Trevliga" små kryp som min hund gärna har närkontakt med. Han söker upp dem varje gång som vi åker till sjön och badar.
![]() Plockade igår en STOR FET fästing från hans hals. Idag när jag kom från soptunnan mötte jag i hallen en lika stor, som hunden hade lämnat hemma, medan han och husse gick på promenad. Dessutom hittade jag i min säng när jag skulle bädda en liten svart rackare som kröp omkring. Var säker på att det skakades lakan efter det. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sätt på vovven fästinghalsband men ta av det när det badas. Det är inte bra för naturen och sjön.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Eller ge vovven hopp off
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kan inte låta bli att fundera på en sak Tua skrev:
"Sätt på vovven fästinghalsband men ta av det när det badas. Det är inte bra för naturen och sjön." - men för hundar är det ok???? - undrar vad som finns i... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, HeleneB, det har jag oxå funderat över...
![]() Men det är ju tillåtet att sälja dem, så... vi får hoppas att det inte är alltför farligt för just vovvarna, då... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Faktum är att man ska vara försiktig med dessa halsband till hunden. Min Chip´s mamma fick ett halsband på sig och började krampa inom två timmar. Det åkte av fortare än tanken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.