![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Symaskinsservice
Hej!
Vad kan man förvänta sig ska ingå i en "vanlig" symaskinsservice till fast kostnad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Rengöring, Uppsmörjning, justering av spole, nålarm, trådspänning. Minst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för infon. Jag tror att jag har "gått på" en riktigt dum grej och kanske någon annan som läser det här nu slipper göra samma misstag.
Lämnade in min maskin (Pfaff 1473) på service (Pfaff representant) och fick priset för grundservice 795:- Reparatören skrev en notering på kvittot att över 2 500:- så skulle han kontakta mig. När jag kom och hämtade maskinen så kostade servicen 2 400:- Det hade jag aldrig kunnat föreställa mig! Maskinen var alltså fullt användbar när jag lämnade in den men rengöring, smörjning och justeringar var nödvändiga. De kostnader som var extra debitering för var: Demontering och rengöring av pressarfotsreglage, synkronisering av skytteln 890:- Justering av nålläge, justering nålpossition, slipning gripare 600:- Fjäderpackning och div delar 115:- Jag frågade särskilt om det var några delar bytta men det var det inte. Garantin på servicen var 3 månader.Dessutom påpekade han att jag hade dåliga symaskinsnålar och frågade vilket märke det var. Janome - är det någon som har koll på om dessa är av sämre kvalitet än t ex Schmetz? Det här känns inte riktigt bra och jag kommer definitivt inte att godkänna ett så högt belopp i förväg. Ja, man lär sig något nytt varje dag ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj..det där känner jag igen, inget skoj alls...är det i Uppsala du lämnat maskinen? Låter precis som en upprepning på det jag fick höra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är jag övertygad om.
Jag anlitar inte honom något mer. Man ska inte behöva känna sig som en skurk för att man använder maskinen. Nästa gång jag lämnar in min maskin för service så byter jag firma. Jag har dröjt med servicen länge men det börjar väl närma sig... har inte bestämt var jag ska lämna in maskinen ännu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hör av mej till dej i privat mejl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:38.